کباب سبزیجات

10 / 10
از 1 کاربر

غذای رژیمی: کباب سبزیجات
مواد لازم:

کدو سبز ۲ عدد، پیاز ۱ عدد، قارچ ۲۵۰ گرم، فلفل دلمه ۱ عدد، روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری، سیر ۳ حبه، نمک و فلفل به مقدار لازم، پودر گشنیز ۱ قاشق چایخوری، پودر زیره یک چهارم قاشق چایخوری، آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری، جعفری و گشنیز ۲ قاشق غذاخوری، سرکه سفید به مقدار لازم
طــرز تهـیه:
ابتدا روغن زیتون، پودر زیره، پودر گشنیز، آبلیمو، سیر و پودر فلفل قرمز را با هم مخلوط کرده و در میکسر، میکس کنید. سپس به آن نمک و چند قاشق سرکه اضافه کنید در انتها جعفری و گشنیز خرد شده را به سس بیفزایید. این سسی است که در پخت به آن نیاز خواهید داشت. پیاز و کدو سبز را حلقه‌ای خرد کنید، فلفل دلمه‌ای را هم به تکه‌های درشت تقسیم کرده و همه را به همراه قارچ به سس اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا در سس غوطه ور شوند. سپس آنها را به مدت ۴ساعت در یخچال استراحت دهید. بعد از آن، سبزیجات را به سیخ‌های چوبی که نیم ساعت در آب خیس کرده اید، کشیده و داخل سینی فر قرار دهید و با شعله گریل فر کباب کنید. در حین پخت، سیخ‌های سبزیجات را بچرخانید تا به طور کامل کباب شوند.

با ما در سایت نوعروسان همراه باشید...

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

عضویت در خبر نامه: